رد کردن پیوندها

ارسال بار به ترکیه با هواپیما، نحوه ارسال و هزینه های آن

ترکیه کشور دوست و همسایه ایران است که روابط تجاری و سیاسی خوبی با کشورمان دارد؛ به همین دلیل، بسیاری از هم‌وطنانمان در این کشور ساکن هستند و تمایل دارند لوازم منزل و یا وسایل شخصی خود را همراه خود به ترکیه ببرند. بهترین راه برای این کار، ارسال بار به ترکیه با هواپیما است. به دلیل محدودیت‌های ایرلاین‌ها برای وزن بار همراه مسافر، در بسیاری از موارد حمل تمامی وسایل همراه خود مسافر امکان پذیر نمی‌باشد و در صورت سنگین‌تر بودن بار از میزان تعیین شده توسط ایرلاین‌ها، مسافر مجبور به پرداخت اضافه بار در کانتر فرودگاه می‌شود. هزینه اضافه بار بسیار گزاف بوده و به صرفه نیست.

در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه ارسال بار به ترکیه و هزینه ارسال بار به ترکیه با هواپیما اطلاعاتی را رد اختیار شما قرار دهیم.

بهترین روش ارسال بار به ترکیه چیست؟

بهترین روش ارسال بار به ترکیه، فریت بار یا ارسال بار به ترکیه با هواپیما است که در این قسمت قصد داریم آن را توضیح دهیم.

در بیشتر موارد همراه داشتن تمامی لوازم شخصی و وسایل منزل برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، امکان پذیر نبوده یا هزینه بسیار بالایی دارد.شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی لوازم شخصی یا وسایل منزل خود را به تمام شهرهای ترکیه ارسال کرده و بار خود را در یکی از گمرکات این کشور دریافت کنید.

مراحل ارسال بار به ترکیه با هواپیما

روش‌های مختلفی برای ارسال بار به ترکیه وجود دارد که بهترین و رایج‌ترین آن ارسال بار به ترکیه با هواپیما است. در زیر مراحل ارسال بار به ترکیه به صورت هوایی را شرح داده‌ایم.

مراحل ارسال بار به ترکیه با هواپیما

مرحله اول – مشاوره رایگان با شرکت حمل

شما می‌توانید با شرکت تی اکسپرس تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. کارشناسان با تجربه این شرکت می‌توانند شما را در خصوص ارسال بار به ترکیه با هواپیما راهنمایی کنند. بهتر است حدود 10 روز قبل از پرواز خود با شرکت تی اکسپرس تماس گرفته تا علاوه بر مشاوره، هماهنگی‌های لازم جهت بسته بندی کالا انجام شود.

مرحله دوم – بسته بندی کالا

بسته بندی کالا اهمیت زیادی دارد؛ چون اگر کالای شما به صورت تخصصی و با دقت بسته بندی نشود، ممکن است در مسیر دچار آسیب شده و ضرر و زیان مالی به شما وارد شود؛ بنابراین بهتر است بسته‌بندی کالا را به تیم مجرب تی اکسپرس بسپارید تا در محل سکونت شما، تمام کالاها، اعم از مبلمان، بوفه، میز، فرش، تابلو فرش، آثار هنری و وسایل حساس و شکستنی را به صورت حرفه‌ای بسته بندی نمایند. می‌توان گفت که این مرحله، مهم‌ترین مرحله در کل پروسه ارسال بار به ترکیه است و شرط سالم رسیدن لوازم شما به مقصد، بسته بندی مناسب است.

مرحله سوم – حمل بار تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

مرحله بعدی حمل بار شما تا فرودگاه است. بعد از بسته بندی کالاها، تیم تی اکسپرس بار شما را تا پایانه هوشمند فرودگاه حمل کرده تا مراحل بعدی برای نهایی شدن ارسال بار به ترکیه با هواپیما طی شود.

مرحله چهارم – انجام امور گمرکی

این مرحله ممکن است پیچیدگی‌هایی داشته باشد که کار را برای شما طاقت فرسا کند، اما تیم تی اکسپرس با سال‌ها تجربه در این زمینه، تمامی تشریفات گمرکی را بدون نیاز به حضور شما انجام می‌دهد، پس نیازی نیست که نگران این مرحله باشید. در این مرحله بار شما در قسمت پذیرش گمرک وزن شده و بارنامه صادر می‌گردد. بارنامه مهم‌ترین مدرکی است که برای ارسال بار به ترکیه نیاز بوده و در این مرحله صادر می‌شود.

پس از انجام تشریفات گمرکی، بار شما آماده بارگیری می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال بار به ترکیه با هواپیما

برای ارسال بار به ترکیه با هواپیما مدارکی را باید تهیه کنید که در زیر لیست این مدارک آورده شده است:

  • کپی یا تصویر پاسپورت فرستنده
  • کپی یا تصویر پاسپورت گیرنده یا دارا بودن کیملیک(کارت اقامت شهروندی)
  • تصویر بلیط مسافر
  • بارنامه (که توسط شرکت هواپیمایی صادر می‌شود.)
  • پکینگ لیست یا لیست عدل بندی (آیتم‌های موجود در بار، وزن و ابعاد آنها را نشان می‌دهد.)
  • آدرس فرسته و گیرنده به همراه کد پستی
  • تصویر کارت ملی هوشمند فرستنده یا یکی از مدارک معتبر دارای کد ملی
  • شماره تماس فرستنده و گیرنده

هزینه ارسال بار به ترکیه با هواپیما

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که بیشتر افراد می‌پرسند در مورد قیمت ارسال بار به ترکیه است. باید گفت که قیمت ارسال بار به ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند برای هر محموله متفاوت باشد؛ بنابراین نمی‌تواند مبلغ ثابتی را برای آن در نظر گرفت. در زیر برخی از عواملی که بر هزینه ارسال بار به ترکیه تأثیر می‌گذارند، لیست شده‌اند:

  • وزن بار
  • ابعاد بار
  • هزینه بسته بندی کالاها
  • حمل تا فرودگاه
  • هزینه انجام تشریفات گمرکی
  • هزینه صدور بارنامه (این هزینه بسته به تعرفه ایرلاین‌ها می‌تواند متغیر باشد.)
  • شهر مقصد (هزینه حمل از تهران تا شهرهای مختلف ترکیه با هم فرق دارد.)
هزینه ارسال بار به ترکیه

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از هزینه ارسال بار به ترکیه، با ما تماس گرفته و با اعلام مشخصات بار خود به کارشناسان ما، قیمت ارسال بار به ترکیه را جویا شوید.

ارسال بار به از ترکیه به ایران

در صورتی که قصد بازگشت از کشور ترکیه به ایران را داشته و تمایل دارید لوازم منزل و وسایل شخصی خود را به ایران بازگردانید، باید یک سال از کارت اقامت شما در ترکیه (کارت کیملیک) گذشته باشد. در این صورت می‌توانید به سفارت ایران در آنکارا یا به کنسولگری ایران در استانبول مراجعه کرده و نامه را با عنوان ترک خاک دریافت کنید. سپس با تماس با شرکت تی اکسپرس می‌توانید تمامی مراحل را به تیم مجرب این شرکت بسپارید.

تحویل کوریری بار در ترکیه (تحویل به آدرس گیرنده)

ارسال بار به ترکیه بصورت کوریری تنها در صورتی امکان پذیر است که بار شما وزن و حجم بالایی نداشته باشد. با توجه به آسیب پذیری، ماهیت و الزامات بسته بندی، کارشناسان ما تخصصی ترین مشاوره خود را در این زمینه در اختیار شما قرار میدهند.

قوانین ترخیص بار در گمرک ترکیه

برخی از قوانین ترخیص بار مسافری در ترکیه به شرح زیر است:

  • شخص گیرنده باید دارای کارت اقامت دائم ترکیه باشد.
  • گیرنده بار در ترکیه برای ترخیص کالا باید اجاره نامه یا سند خانه خود را ارائه دهد.
  • نام فرستنده و گیرنده که بر روی بارنامه درج می‌شود باید یکی باشد.
  • آخرین سفر گیرنده به ایران نباید بیشتر از سه ماه قبل باشد.

گمرک کشور ترکیه در سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای ورود کالا به این کشور وضع کرده است. پیشنهاد ما این است که قبل از ارسال بار خود به ترکیه، با گمرک فرودگاه مقصد در ترکیه تماس گرفته و شرح کالاهای خود را اعلام کنید تا در زمان ترخیص بار با مشکلی مواجه نشوید.

قوانین ترخیص بار در گمرک ترکیه

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به ترکیه با هواپیما

همان طور که گفته شد، گمرک ترکیه قوانین سختگیرانه‌ای را برای واردات کالا به این کشور وضع کرده است و امکان واردات برخی از کالاها به این کشور وجود ندارد. بهتر است قبل از اقدام به ارسال بار به ترکیه مطمئن شوید که کالاهای شما در دسته اقلام ممنوعه این کشور قرار نمی‌گیرند. برخی از کالاهای ممنوعه به قرار زیر است:

  • مشروبات الکلی
  • مایعات اشتعال زا
  • انواع اسلحه‌های سرد و گرم
  • عطر و ادکلن
  • انواع مواد مخدر

سخن پایانی

در سال‌های اخیر ایرانیان بسیاری برای زندگی، کار و تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌اند. بسیاری از افراد ممکن است قصد حمل وسایل منزل یا لوازم شخصی خود به ترکیه را داشته باشند. فریت بار یا ارسال بار به ترکیه با هواپیما یکی از رایج‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های ارسال لوازم منزل و شخصی به ترکیه است.

در این مقاله اطلاعاتی را در مورد نحوه ارسال بار به ترکیه با هواپیما، هزینه ارسال بار به ترکیه، ارسال بار به ترکیه با پست و ارسال بار به ایران از ترکیه در اختیار شما قرار داریم و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

مدارک مورد نیاز جهت ارسال بار به ترکیه با هواپیما کدام اند؟

کپی یا تصویر پاسپورت فرستنده
کپی یا تصویر پاسپورت گیرنده یا دارا بودن کیملیک(کارت اقامت شهروندی)
تصویر بلیط مسافر
بارنامه (که توسط شرکت هواپیمایی صادر می‌شود.)
پکینگ لیست یا لیست عدل بندی (آیتم‌های موجود در بار، وزن و ابعاد آنها را نشان می‌دهد.)
آدرس فرسته و گیرنده به همراه کد پستی
تصویر کارت ملی هوشمند فرستنده یا یکی از مدارک معتبر دارای کد ملی
شماره تماس فرستنده و گیرنده

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به ترکیه کدام اند؟

مشروبات الکلی
مایعات اشتعال زا
انواع اسلحه‌های سرد و گرم
عطر و ادکلن
انواع مواد مخدر

پیام بگذارید