رد کردن پیوندها

ارسال بار هوایی سریع به سراسر جهان با قیمت مناسب

زمانی که شما کالایی را تحویل پست می‌دهید به سه صورت حمل و ارسال زمینی، حمل و ارسال هوایی، حمل و ارسال دریایی به مقصد ارسال می‌شود. ارسال مرسوله شما وابسته به نوع ارسال شما متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به سوالات متداول شما در زمینه ارسال بار هوایی پاسخ دهیم.

آنچه شما در مقاله راهنمای کاملی از ارسال بار هوایی در تی‌اکسپرس می‌خوانید:

  • مدت زمان ارسال با حمل بار هوایی به چه صورت است؟
  • حمل بار هوایی خارجی چگونه انجام می‌شود؟
  • چه نوع کالاهایی با به صورت هوایی ارسال نمی‌شود؟

مدت زمان ارسال با حمل بار هوایی به چه صورت است؟

کالاهایی که به صورت فریت بار (مبحث فریت بار در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده است) ارسال می‌شود، با توجه به تعداد پرواز از ایران در روز به مقصد، زمان دریافت توسط گیرنده متفاوت است. البته که دریافت مجوزها و انجام عملیات فریت بار 4 الی 5 روز طول می‌کشد و مثلا حمل بار هوایی داخلی به کیش و ارسال بار هوایی خارجی به امارات با توجه به این که معمولا روزانه پرواز به این کشور وجود دارد، در مجموع زمان انجام فریت بار ، کالا یک هفته ای به مقصد می‌رسد اما ارسال بار هوایی به کشورهای اروپایی با توجه به پروازهای موجود از ایران به مقصد با مجموعه زمان فریت بار 15 الی 20 روز به طول می‌انجامد.

حمل بار هوایی خارجی چگونه انجام می‌شود؟

به صرفه‌ترین راه ارسال خرده کالا به صورت بین المللی، حمل بار هوایی است و شما جهت ارسال بار هوایی نیاز به آشنایی با مقوله فریت بار دارید.

فریت بار چیست ؟ فریت بار اصطلاحی است که در زمینه حمل و نقل به کار برده می‌شود و به منظور حمل و ارسال بار به صورت هوایی، زمینی و دریایی استفاده می‌شود. به طور معمول این اصطلاح برای شخصی به کار برده می‌شود که می‌خواهد مهاجرت کند و اثاثیه خانه اش را نیز می‌خواهد همراه خود به کشور مقصد ببرد.

مراحل فریت بار

  • دریافت جواز جهت ارسال بار هوایی: اولین کاری که برای ارسال کالا باید انجام دهید گرفتن مجوز فریت بار از فرودگاه مبدا است.
  • بسته بندی: بعد از این که مجوز خود را از فرودگاه دریافت کردید، بار خود را در جهت بسته بندی تحویل می‌دهید. معمولا از نایلون‌های حبابدار، کارتن‌‌های ضخیم 5 لایه و سلفون در جهت بسته بندی ارسال بار هوایی استفاده می‌کنند.
  • حمل بار هوایی به گمرگ: پس از بسته بندی بار، باید بارهای خود را به دایره ارزیابی  گمرک منتقل کنید و تا در آن قسمت کارهای اولیه گمرکی آن انجام شود.
  • دریافت بارنامه: پس از انجام مراحل قبلی در این قسمت یک پته سبز از گمرک دریافت می‌کنید و با مراجعه به شرکت‌های حمل و نقل هوایی بارنامه و مجوزهای دیگری که نیاز است ر ا تهیه کنید.
  • قرار دادن تگ روی بارها : پس از دریافت بارنامه باید به بخش فریت فرودگاه مراجعه کرده و روی بار‌های خود تگ قرار دهید تا از گم شدن بارها پیشگیری شود و کسی ادعایی برای دریافت بار شما نداشته باشد.

نکاتی که در جهت فریت بار باید بدانید

  1. شما می‌توانید درحالیکه مسافر هستید از فریت بار استفاده کنید یا در حالیکه کالا و مرسوله‌ای را در جهت ارسال به گیرنده مورد نظر در خارج از کشور ایران.
  2. اگر شما مسافر یک شرکت هواپیمایی باشید لزومی ندارد که حتما از ارسال بار هوایی همان شرکت استفاده کنید و می‌توانید شرکتی را صرفا در جهت ارسال بار انتخاب کنید.
  3. شما تنها هزینه بارنامه و گمرک را پرداخت می‌کنید و برای انجام مراحل دیگر هزینهای پرداخت نمی‌کنید.

لازم به ذکر است که بدانید شرکت‌های حمل و نقل هوایی چون تی‌اکسپرس خدمات فریت بار را برای شما انجام می‌دهد و نیاز نیست شما خودتان مراحل فریت بار را انجام دهید و ارسال بار هوایی با تی‌اکسپرس باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

نکاتی که در جهت فریت بار باید بدانید

قیمت حمل بار هوایی داخلی چقدر است؟

در حال حاضر تی‌اکسپرس در قسمت ارسال کالا به صورت معمولی و با حجم و اندازه کم فعالیت ندارد و این فعالیت را تیپاکس انجام می‌دهد، اما اگر شما در حال حاضر عازم به سفر همیشگی کیش باشید می‌توانید از تی‌اکسپرس کمک بگیرید.

لازم است بدانید یکی دیگر از خدماتی که ارسال بار هوایی با تی‌اکسپرس به شما می‌دهد، وجود سایتی است که وابسته به وزن و ارتفاع و حجم و طول و عرض بسته بندی شما هزینه کرایه بار را برایتان محاسبه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت حمل بار هوایی خارجی چقدر است؟

عواملی وجود دارد که بر روی هزینه ارسال بار بین‌الملل تاثیرگذار خواهد بود. مثلا اگر بپرسید هزینه ارسال بار به چین چقدر است؟ در پاسخ باید گفت برای این که قیمت دقیق هزینه ارسال بار هوایی به چین را بدانید باید عوامل مختلف و شرایط مختلفی را بررسی کنید به طور مثال

  • میزان بار
  • هزینه گمرک
  • نوع بار ارسالی
  • زمان انتقال بار
  • خدماتی که از شرکت دریافت می‌کنید

البته که شما در سایت تی‌اکسپرس برای حمل بار هوایی خارجی مانند حمل بار هوایی داخلی می‌توانید با مشخص کردن مقصد و نوع خدمات و اطلاعات بسته بندی خود هزینه دقیق کالا را دریافت کنید.

چه نوع کالاهایی به صورت هوایی ارسال نمی‌شوند؟

کالاهایی که ممکن است ایمنی پرواز را به خطر بیاندازند مانند:

  • عطر
  • ادکلن
  • شامپو
  • مواد آرایشی مایع
  • مواد آتش زا مانند الکل
چه نوع کالاهایی به صورت هوایی ارسال نمی‌شوند؟

کالاهایی که مجوز خروج از کشور را ندارند مانند:

  • هرگونه وسیله نظامی
  • هرگونه شی گران‌بها مانند طلا و سکه و نقره و میراث فرهنگی

لیست شرکت‌های حمل و نقل هوایی

لازم است بدانید که شرکت‌های حمل و نقل هواپیمایی زیادی وجود دارند که در حال حاضر می‌توانند کالای شما را به صورت داخلی (کالاهای بزرگ مانند اثاثیه و مبلمان و وسایل الکترونیکی خانه و …) و به صورت ارسال به کشورهای خارج از ایران (ارسال لوازم خانه به دلیل مهاجرت و یا هدایایی همچون فرش دستباف برای دوستان و نزدیکانی که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند) ارسال کنند که البته تمامی این شرکت‌های حمل و نقل هوایی با یکدیگر در رقابت هستند و برای ارسال بار هوایی حتما قبل از ارسال از چند شرکت در رابطه با قیمت و نوع خدمات تحقیق کنید.

مثلا نوع خدمات حمل بار هوایی ایران ایر و نوع خدمات حمل بار هوایی ماهان با نوع خدمات حمل بار هوایی تی‌اکسپرس کاملا متفاوت است، تی‌ اکسپرس دارای خدمات بهتر و سرعت تحویل دهی بالاتری نسبت به رقبای خود دارد به همین دلیل در هزینه‌ها هم نیز متفاوت هستند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

سوالات متداول

حمل بار هوایی چقدر طول میکشد؟

این زمان بسته به مقصد متفاوت است اما به مقاصد اروپا معمولا بین 15 تا 20 روز طول میکشد

هزینه ارسال بار با هواپیما چقدر است؟

هزینه حمل بار هوایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما می توانید این هزینه را در صفحه ارسال بار تی اکسپرس محاسبه کنید.

کالاهای غیرمجاز در ارسال بار هوایی چیست؟

کالاهایی که ایمنی پرواز را به خطر بیاندازند مانند عطر،شامپو و … و همچنین کالایی که خروج آن از کشور غیرمجاز است.

پیام بگذارید